Mój wybór: Pantone 672 – a jaki kolor miałby Twój pokój?

Wiecie co to Pantone, prawda? A wiedzieliście że istnieje Pantone Hotel? Pewnie nie. Jest to miejsce wyjątkowe przynajmniej z trzech powodów: dobrego pomysłu marketingowego, pięknego designu i unikatowości. Dlatego właśnie postanowiłam o nim napisać.

Hotel Pantone zlokalizowany jest w Brukseli, kilka kroków od Avenue Louise, czyli bardzo modnej, biznesowo – handlowej dzielnicy miasta. Został zaprojektowany przez belgijskiego architekta Oliviera Hannaerta, wnętrza zaaranżował natomiast projektant Michel Penneman. Ściany w każdym z 59 pokoi zdobią fotograficzne instalacje, wykonane przez fotografa Victora Levy`ego. Oczywiście, nie brakuje także sal konferencyjnych czy malowniczego tarasu na dachu.

Do tego momentu, wydaje się być wszystko dokładnie takie samo jak w każdym innym hotelu. Jednak to tylko pozór. Ale od początku. Hotel zajmuje siedem pięter, a do każdego z nich, przyporządkowana jest inna paleta barw. Co więcej, goście sami decydują o tym, jaki odcień będzie im najbardziej odpowiadał. I tak, mogą wybrać – na przykład – ciepłą żywą zieleń lub chłodną i pastelową. Same pokoje, pomalowane są na biało, a elementy kolorowe stanowią jedynie artystyczne fotografie, powieszone na ścianach wzorniki odcieni pobranych z fotografii oraz dodatki. Każde wnętrze jest urządzone w bardzo nowoczesnym stylu i posiada elementy wyposażenia jednoznacznie kojarzące się z Pantone. Całość jest bardzo spójna kompozycyjnie, dzięki czemu HOTEL ma swój niepowtarzalny urok i powoduje miłe wrażenia estetyczne.

Projekt został wymyślony i zrealizowany przez strategów z Pantone inc., którzy postanowili przybliżyć firmę szerszej widowni. Szerszej, czyli spoza (sporej skądinąd) grupy ludzi zajmujących się zawodowo kolorami i ich wykorzystaniem chociażby we wzornictwie, reklamie czy poligrafii. Podobnie jest z całą koncepcją Pantone Universe, na którą składa się coraz więcej kategorii produktowych inspirowanych kolorami i szeroko pojętym design. Mieli już kubki, etui na telefony i rzecz jasna wzorniki, ale było im mało. Stwierdzili więc, że HOTEL będzie dobrym rozwiązaniem. Jak pomyśleli, tak zrobili. Stworzyli HOTEL będący swoistą reklamą firmy, dość kreatywną, zresztą.

Sama koncepcja Pantone Hotel bardzo przypadła mi do gustu. Głownie dlatego, że jest ciekawie zrealizowany marketingowo. Co więcej, powtarzane przez większość firm indywidualne podejście do klienta ma tu pokrycie w rzeczywistości. Ba! Z jednej strony, kiedy gość się sam zaangażuje w wybór odpowiedniej do swoich potrzeb przestrzeni, w której ma spędzić noc , będzie się czuł z tym miejscem bardziej związany i prawdopodobnie do niego wróci podczas następnej wizyty w mieście. Z drugiej natomiast, każda możliwość personalizacji pozwala na zwiększenie komfortu psychicznego i poczucia bezpieczeństwa, o co w hotelach wcale nie jest tak łatwo.

Zdjęcia pochodzą ze strony http://www.pantonehotel.com.

Dodaj komentarz